Przedstawiono metodę wyznaczania dwóch wskaźników diagnostycznych, które mogą być używane do oceny zużycia modułów IGBT dużej mocy. Proponowane podejście jest próbą zaadaptowania znanej z literatury metody laboratoryjnej do pracy bezpośrednio w układzie napędowym pojazdu trakcyjnego. Rozważane wskaźniki diagnostyczne to rezystancja cieplna między półprzewodnikiem a podstawą modułu oraz napięcie nasycenia kolektor-emiter IGBT. Wskaźniki te mogą być użyte w celu określenia stopnia rozwarstwiania struktury modułu na skutek termomechanicznego zmęczenia stopu lutowniczego oraz uszkodzeń połączeń drutowych wewnątrz modułu. Proponowana metoda została częściowo zweryfikowana eksperymentalnie.
Autorzy
- dr inż. Wojciech Śleszyński link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Janusz Nieznański link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Artur Cichowski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Jarosław Łuszcz link otwiera się w nowej karcie ,
- mgr inż. Andrzej Wojewódka link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.1109/isie.2010.5637327
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2010