W referacie przedstawiono i przedyskutowano problematykę znacznej redukcji hałasu emitowanego przez pojazdy z napędem elektrycznym i potencjalnego wzrostu zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego związanego z niezauważaniem takich pojazdów przez pieszych uczestników ruchu. Rozważano konieczność instalowania w takich pojazdach specjalnych sygnałów ostrzegawczych. Zestawiano ilość wypadków z udziałem pieszych i pojazdów poruszających się w trybie elektrycznym z ilością podobnych wypadków ogółem. Ostatecznie wnioskowano o niewyposażanie takich pojazdów w dodatkowe ostrzegawcze źródła dźwięku.
Authors
- Ulf Sandberg,
- Luc Goubert,
- dr hab. inż. Piotr Mioduszewski link open in new tab
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- angielski
- Publication year
- 2010