W referacie przedstawiono i przedyskutowano problematykę znacznej redukcji hałasu emitowanego przez pojazdy z napędem elektrycznym i potencjalnego wzrostu zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego związanego z niezauważaniem takich pojazdów przez pieszych uczestników ruchu. Rozważano konieczność instalowania w takich pojazdach specjalnych sygnałów ostrzegawczych. Zestawiano ilość wypadków z udziałem pieszych i pojazdów poruszających się w trybie elektrycznym z ilością podobnych wypadków ogółem. Ostatecznie wnioskowano o niewyposażanie takich pojazdów w dodatkowe ostrzegawcze źródła dźwięku.
Autorzy
- Ulf Sandberg,
- Luc Goubert,
- dr hab. inż. Piotr Mioduszewski link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2010