W artykule przedstawiono układ napędowy pojazdu elektrycznego wykorzystujący niezawodny i tani silnik prądu przemiennego. Zastosowany trójfazowy silnik asynchroniczny klatkowy wymaga zasilaniaz falownika napięcia przekształcającego napięcie stałe z akumulatorów na napięcie przemienne. Wykonany tranzystorowy przekształtnik sterowany jest mikroprocesorowo. Zastosowany procesor realizuje algorytm sterowania polowo zorientowanego, kontrolując moment i strumień silnika. Napęd nie wymaga instalowania czujnika prędkości obrotowej silnika. Prędkość silnika wykorzystywana w procesie sterowania jest obliczana przez procesor. Rozwiązanie przewidziane jest do zastosowania w napędzie bagażowego wózka transportowego,zastępując poprzednio istniejące rozwiązanie z silnikiem szeregowym prądu stałego. Zarówno silnik, jak i przekształtnik zostały specjalnie zaprojektowane i wykonane do realizacji układu napędowego. W artykule przedstawiono opis zrealizowanego układu, algorytmówsterowania i obliczania prędkości oraz wyniki badań napędu.
Authors
- prof. dr hab. inż. Jarosław Guziński link open in new tab ,
- Haitham Abu-Rub
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Language
- angielski
- Publication year
- 2010