Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Modelowanie oporu poprzecznego w torze kolejowym przy wykorzystaniu badań doświadczalnych

Opór poprzeczny w torze kolejowym jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o jego stateczności w płaszczyźnie poziomej. Utrata tej stateczności, zwana wyboczeniem toru, może stanowić bezpośrednią przyczynę katastrofy kolejowej, zwłaszcza, gdy proces ten nastąpi pod jadącym pojazdem szynowym. Celem referatu jest przedstawienie przeprowadzonych badań nad oporem poprzecznym oraz omówienie sposobu modelowania toru bezstykowego z uwzględnieniem oporu przeciwko przemieszczeniom poprzecznym. W referacie przedstawiono próbę identyfikacji parametrów, które decydują o wielkości oporu poprzecznego. Aby było to możliwe, przeanalizowano wyniki pomiarów oporu poprzecznego w eksploatowanym torze kolejowym. Przedstawiono metodykę wykonania pomiarów oraz sposób zamodelowania badanego zjawiska.

Authors

Additional information

Category
Aktywność konferencyjna
Type
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Language
polski
Publication year
2010

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Modelowanie oporu poprzecznego w torze kolejowym przy wykorzystaniu badań doświadczalnych" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab