Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Modelowanie oporu poprzecznego w torze kolejowym przy wykorzystaniu badań doświadczalnych

Opór poprzeczny w torze kolejowym jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o jego stateczności w płaszczyźnie poziomej. Utrata tej stateczności, zwana wyboczeniem toru, może stanowić bezpośrednią przyczynę katastrofy kolejowej, zwłaszcza, gdy proces ten nastąpi pod jadącym pojazdem szynowym. Celem referatu jest przedstawienie przeprowadzonych badań nad oporem poprzecznym oraz omówienie sposobu modelowania toru bezstykowego z uwzględnieniem oporu przeciwko przemieszczeniom poprzecznym. W referacie przedstawiono próbę identyfikacji parametrów, które decydują o wielkości oporu poprzecznego. Aby było to możliwe, przeanalizowano wyniki pomiarów oporu poprzecznego w eksploatowanym torze kolejowym. Przedstawiono metodykę wykonania pomiarów oraz sposób zamodelowania badanego zjawiska.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Aktywność konferencyjna
Typ
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Język
polski
Rok wydania
2010

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Modelowanie oporu poprzecznego w torze kolejowym przy wykorzystaniu badań doświadczalnych" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie