Rozważa się użytkowalność kładki dla pieszych ze względu na ich drgania. Imperfekcje ruchu pieszych są opisane zmianami kluczowych współczynników. Częstotliwość ruchu, długość kroku oraz amplituda siły modelującej pieszego są opisywane rozkładami prawdopodobieństwa. Stosuje się metodę Monte Carlo. Dane z symulacji probabilistycznych używa się do obliczeń numerycznych. Aby zredukować liczbę realizacji, przeprowadza się analizę zbieżności uzyskiwanych rezultatów. Ostatecznie otrzymuje się wartości maksymalnych przyspieszeń pionowych obiektu. Podawane jest prawdopodobieństwo, iż kładka nie przekroczy ich niebezpiecznego poziomu. Szacuje się jej niezawodność użytkową kładki.
Authors
Additional information
- DOI
- Digital Object Identifier link open in new tab 10.1002/pamm.200910249
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- angielski
- Publication year
- 2009