Rozważa się użytkowalność kładki dla pieszych ze względu na ich drgania. Imperfekcje ruchu pieszych są opisane zmianami kluczowych współczynników. Częstotliwość ruchu, długość kroku oraz amplituda siły modelującej pieszego są opisywane rozkładami prawdopodobieństwa. Stosuje się metodę Monte Carlo. Dane z symulacji probabilistycznych używa się do obliczeń numerycznych. Aby zredukować liczbę realizacji, przeprowadza się analizę zbieżności uzyskiwanych rezultatów. Ostatecznie otrzymuje się wartości maksymalnych przyspieszeń pionowych obiektu. Podawane jest prawdopodobieństwo, iż kładka nie przekroczy ich niebezpiecznego poziomu. Szacuje się jej niezawodność użytkową kładki.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.1002/pamm.200910249
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2009
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "A probabilistic description of footbridges vibration serviceability" link otwiera się w nowej karcie