W badaniu zastosowano podejście porównawcze - zestawiono symulację oddziaływania na zaplecze lądowe dwóch różnych europejskich obszarów portowych: Antwerpii (Belgia) oraz aglomenracji Gdańska i Gdyni (Polska. Oba ośrodki posiadają ważne powiązania drogowe z zapleczem ladowym, z którym próbują konkurować inne formy transportu towarowego. Niemniej, port w Antwerpii jest już jednym z wiodących portów na kontynencie, podczas gdy porty Gdańska i Gdyni są na etapie budowania swojej pozycji konkurencyjnej. W artykule porównane zostały wyniki dla obu portów uzyskane przy użyciu różnych metod. Istniejące przestrzenne analogie pozwalają wyciągnąć wnioski istotne dla obu przypadków.
Authors
- Raimonds Aronietis,
- Tom Pauwels,
- Thierry Vanelslander,
- Jędrzej Gadziński Gadziński,
- dr inż. arch. Anna Golędzinowska link open in new tab ,
- Rafał Wasil
Additional information
- DOI
- Digital Object Identifier link open in new tab 10.1016/j.sbspro.2011.08.011
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- angielski
- Publication year
- 2011