W badaniu zastosowano podejście porównawcze - zestawiono symulację oddziaływania na zaplecze lądowe dwóch różnych europejskich obszarów portowych: Antwerpii (Belgia) oraz aglomenracji Gdańska i Gdyni (Polska. Oba ośrodki posiadają ważne powiązania drogowe z zapleczem ladowym, z którym próbują konkurować inne formy transportu towarowego. Niemniej, port w Antwerpii jest już jednym z wiodących portów na kontynencie, podczas gdy porty Gdańska i Gdyni są na etapie budowania swojej pozycji konkurencyjnej. W artykule porównane zostały wyniki dla obu portów uzyskane przy użyciu różnych metod. Istniejące przestrzenne analogie pozwalają wyciągnąć wnioski istotne dla obu przypadków.
Autorzy
- Raimonds Aronietis,
- Tom Pauwels,
- Thierry Vanelslander,
- Jędrzej Gadziński Gadziński,
- dr inż. arch. Anna Golędzinowska link otwiera się w nowej karcie ,
- Rafał Wasil
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.1016/j.sbspro.2011.08.011
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2011