Artykuł dotyczy tematyki inteligentnych systemów uczących, w tym szczególny nacisk jest położony na wizualizowane postaci pojawiające się w systemach zdalnej edukacji (agenty edukacyjne). Artykuł podejmuje próbę definicji i proponuje pewną systematykę agentów edukacyjnych. Zawiera przegląd wirtualnych postaci w zdalnej edukacji i pokazuje, że występują one w różnych rolach: od przewodnika, poprzez współucznia do wirtualnego nauczyciela. Rozważono także przyczyny wprowadzania wizualizacji postaci do środowisk zdalnego nauczania, pokazano, jakie pedagogiczne i psychologiczne przesłanki przemawiają za zastosowaniem personalizowanych inteligentnych mentorów. Rozważono także problemy badawcze, jakie stoją przed twórcami wirtualnych nauczycieli dla kształcenia na odległość.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2011
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Wirtualni nauczyciele - mrzonka czy przyszłość?" link open in new tab