Artykuł dotyczy tematyki inteligentnych systemów uczących, w tym szczególny nacisk jest położony na wizualizowane postaci pojawiające się w systemach zdalnej edukacji (agenty edukacyjne). Artykuł podejmuje próbę definicji i proponuje pewną systematykę agentów edukacyjnych. Zawiera przegląd wirtualnych postaci w zdalnej edukacji i pokazuje, że występują one w różnych rolach: od przewodnika, poprzez współucznia do wirtualnego nauczyciela. Rozważono także przyczyny wprowadzania wizualizacji postaci do środowisk zdalnego nauczania, pokazano, jakie pedagogiczne i psychologiczne przesłanki przemawiają za zastosowaniem personalizowanych inteligentnych mentorów. Rozważono także problemy badawcze, jakie stoją przed twórcami wirtualnych nauczycieli dla kształcenia na odległość.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2011
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Wirtualni nauczyciele - mrzonka czy przyszłość?" link otwiera się w nowej karcie