Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

The method for determining the theoretical operation of ship diesel engines in terms of energy and assessment of the real operation of such engines, including indicators of their performance

Działanie dowolnego silnika o zapłonie samoczynnym rozumiane jest jako przekazywanie odbiornikowi energii w ustalonym czasie, w którym energia jest przetwarzana i przenoszona na sposób (w formie) pracy i ciepła. Wartościowanie działania silników spalinowych instalowanych w siłowniach okrętowych, zaproponowane przez autora tego artykułu, polega na przyrównaniu działania tego rodzaju silników do wielkości fizycznej, której jednostką miary jest dżulosekunda [dżulxsekunda]. Wprowadzono pojęcie działania teoretycznego silników, które uznano za działanie wzorcowe, z którym można byłoby porównywać działania rzeczywiste silnikówo różnym stopniu zużycia. Wykazano, że do obliczenia wartości tak rozumianego działania należy zastosować pracę teoretyczną określoną w oparciu o obiegi teoretyczne Diesla i Sabathe'go lub ich wersje zmodyfikowaneo odprowadzenie ciepła według przemiany izobarycznej bądź izotermicznej. Wykazano, że do obliczenia działania teoretycznego tego rodzaju silników nie zawsze można wykorzystać znane powszechnie obiegi teoretyczne Diesla i Sabathe'go.

Authors

Additional information

Category
Publikacja w czasopiśmie
Type
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Language
angielski
Publication year
2011

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "The method for determining the theoretical operation of ship diesel engines in terms of energy and assessment of the real operation of such engines, including indicators of their performance" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab