Działanie dowolnego silnika o zapłonie samoczynnym rozumiane jest jako przekazywanie odbiornikowi energii w ustalonym czasie, w którym energia jest przetwarzana i przenoszona na sposób (w formie) pracy i ciepła. Wartościowanie działania silników spalinowych instalowanych w siłowniach okrętowych, zaproponowane przez autora tego artykułu, polega na przyrównaniu działania tego rodzaju silników do wielkości fizycznej, której jednostką miary jest dżulosekunda [dżulxsekunda]. Wprowadzono pojęcie działania teoretycznego silników, które uznano za działanie wzorcowe, z którym można byłoby porównywać działania rzeczywiste silnikówo różnym stopniu zużycia. Wykazano, że do obliczenia wartości tak rozumianego działania należy zastosować pracę teoretyczną określoną w oparciu o obiegi teoretyczne Diesla i Sabathe'go lub ich wersje zmodyfikowaneo odprowadzenie ciepła według przemiany izobarycznej bądź izotermicznej. Wykazano, że do obliczenia działania teoretycznego tego rodzaju silników nie zawsze można wykorzystać znane powszechnie obiegi teoretyczne Diesla i Sabathe'go.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2011