W pracy zaprezentowano metodę obliczania niezawodności użytkowej kładek dla pieszych. Obciążenie pieszymi opisano definiując następujące zmienne losowe: amplitudę i częstość wymuszenia pieszego, jego prędkość, a także czas i miejsce pojawienia się na kładce. Zastosowano metodę Monte Carlo. Wygenerowane realizacje obciążenia stanowią zbiór danych wejściowych do obliczeń przeprowadzanych dowolnym programem stosującym metodę elementów skończonych. Określono prawdopodobieństwo wystąpienia maksymalnego przyspieszenia pionowego pomostu kładki, większego niż dopuszczalne, zdefiniowane w normach. Oszacowano także niezawodność użytkową kładki związaną z poziomem odczuwalnych wibracji kładki przez pieszego. Prezentowane podejście symulacyjne może stanowić podstawę optymalizacji zarówno konkretnych konstrukcji kładek dla pieszych, jak i norm projektowych.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2011