W pracy zaprezentowano metodę obliczania niezawodności użytkowej kładek dla pieszych. Obciążenie pieszymi opisano definiując następujące zmienne losowe: amplitudę i częstość wymuszenia pieszego, jego prędkość, a także czas i miejsce pojawienia się na kładce. Zastosowano metodę Monte Carlo. Wygenerowane realizacje obciążenia stanowią zbiór danych wejściowych do obliczeń przeprowadzanych dowolnym programem stosującym metodę elementów skończonych. Określono prawdopodobieństwo wystąpienia maksymalnego przyspieszenia pionowego pomostu kładki, większego niż dopuszczalne, zdefiniowane w normach. Oszacowano także niezawodność użytkową kładki związaną z poziomem odczuwalnych wibracji kładki przez pieszego. Prezentowane podejście symulacyjne może stanowić podstawę optymalizacji zarówno konkretnych konstrukcji kładek dla pieszych, jak i norm projektowych.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2011
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Obliczenia niezawodności użytkowej kładek dla pieszych" link otwiera się w nowej karcie