Aby osiągać założone cele w organizacji i wdrażać opracowane strategie, niezbędni są odpowiednio przygotowani pracownicy. To oni są największą siłą każdej organizacji, w których widzi się czynnik przewagi konkurencyjnej i aby ją zdobywać, należy jasno zdiagnozować niezbędne kompetencje zarówno dla poszczególnych pracowników, jak i całej organizacji. Sprawnie funkcjonujące przedsiębiorstwo cechuje się poprawnie zbudowaną strukturą organizacyjną, w ramach której właściwie zdefiniowano zakresy odpowiedzialności i uprawnień. Pracownik otrzymując zakres zadań do wykonania, bierze na siebie odpowiedzialność za ich wykonanie. Jest to niezbędne, by móc je wykonać oraz by możliwe było jego rozliczenie z wykonanych zadań. Musi zatem posiadać stosowne do tego uprawnienia. Ponadto, pracownik oprócz tego, że wie czego się od niego oczekuje i co wolno mu robić, powinien rozumieć jak odpowiedzialność i uprawnienia różnych osób są ze sobą powiązane.
Authors
- dr hab. inż. Piotr Grudowski link open in new tab ,
- Andrzej Kwintowski
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2013