Aby osiągać założone cele w organizacji i wdrażać opracowane strategie, niezbędni są odpowiednio przygotowani pracownicy. To oni są największą siłą każdej organizacji, w których widzi się czynnik przewagi konkurencyjnej i aby ją zdobywać, należy jasno zdiagnozować niezbędne kompetencje zarówno dla poszczególnych pracowników, jak i całej organizacji. Sprawnie funkcjonujące przedsiębiorstwo cechuje się poprawnie zbudowaną strukturą organizacyjną, w ramach której właściwie zdefiniowano zakresy odpowiedzialności i uprawnień. Pracownik otrzymując zakres zadań do wykonania, bierze na siebie odpowiedzialność za ich wykonanie. Jest to niezbędne, by móc je wykonać oraz by możliwe było jego rozliczenie z wykonanych zadań. Musi zatem posiadać stosowne do tego uprawnienia. Ponadto, pracownik oprócz tego, że wie czego się od niego oczekuje i co wolno mu robić, powinien rozumieć jak odpowiedzialność i uprawnienia różnych osób są ze sobą powiązane.
Autorzy
- dr hab. inż. Piotr Grudowski link otwiera się w nowej karcie ,
- Andrzej Kwintowski
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2013
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach" link otwiera się w nowej karcie