W przypadku przedsięwzięć „mogących zawsze lub potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko” pierwszą decyzją, którą należy uzyskać w ramach procedury inwestycyjnej, jest decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (w skrócie: decyzja środowiskowa, DŚU). Procedura związana z uzyskaniem DŚU została opisana w Ustawie z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r., poz. 1235 ze zm.), w skrócie: ustawa OOŚ. W ramach procedury związanej z uzyskaniem DŚU dla przedsięwzięć „mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko”oraz dla części przedsięwzięć „mogących potencjalnie oddziaływać na środowisko” wymagane jest sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Zakres raportu został określony w art. 66 ustawy OOŚ. Raport o oddziaływaniu planowanego przedsięwzięcia na środowisko powinien zawierać m.in. określenie przewidywanego oddziaływania akustycznego, w tym przedstawienie prognozowanego oddziaływania w formie grafi cznej. Niniejszy artykuł prezentuje model obliczeniowy, który może być wykorzystywany do obliczania równoważnych poziomów hałasu towarzyszącego obiektom infrastruktury drogowej, takich jak: parkingi, stacje paliw, MOP-y, punkty poboru opłat czy place manewrowe.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2015