Ocena stanu geometrii toru kolejowego ma istotne znaczenie w procesie jego prawidłowego utrzymania, spokojność jazdy i w dużym stopniu wpływa na koszty cyklu życia. Jakość geometryczna toru może być analizowana w różnych celach, a pomierzone parametry mogą podlegać różnemu stopniowi agregacji. Pojedyncze nierówności toru analizowane są zazwyczaj z uwagi na bezpieczeństwo i służą do planowania napraw w krótkich terminach. Natomiast agregacja pomierzonych parametrów (zazwyczaj odchylenie standardowe) pozwala na planowanie robót w terminach średniookresowych (w rozkładzie jazdy) i budowę modeli predykcji. W artykule przedstawiono metodę identyfikacji pojedynczych wad na podstawie pomierzonych parametrów opisujących stan geometrii toru kolejowego. Na wybranych przykładach zilustrowano proces wykrywania, interpretacji i prognozy narastania pojedynczych nierówności toru.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2015
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Analiza pojedynczych nierówności toru" link open in new tab