Ocena stanu geometrii toru kolejowego ma istotne znaczenie w procesie jego prawidłowego utrzymania, spokojność jazdy i w dużym stopniu wpływa na koszty cyklu życia. Jakość geometryczna toru może być analizowana w różnych celach, a pomierzone parametry mogą podlegać różnemu stopniowi agregacji. Pojedyncze nierówności toru analizowane są zazwyczaj z uwagi na bezpieczeństwo i służą do planowania napraw w krótkich terminach. Natomiast agregacja pomierzonych parametrów (zazwyczaj odchylenie standardowe) pozwala na planowanie robót w terminach średniookresowych (w rozkładzie jazdy) i budowę modeli predykcji. W artykule przedstawiono metodę identyfikacji pojedynczych wad na podstawie pomierzonych parametrów opisujących stan geometrii toru kolejowego. Na wybranych przykładach zilustrowano proces wykrywania, interpretacji i prognozy narastania pojedynczych nierówności toru.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2015
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Analiza pojedynczych nierówności toru" link otwiera się w nowej karcie