Celem badań było wykonanie ekspertyzy silnika trakcyjnego typu BGK, eksploatowanego w tramwaju Düwag N8C, pod kątem występowania uszkodzeń tych silników. W celu realizacji tego zadania przeprowadzono obserwowaną eksploatację w/w silnika w warunkach rzeczywistych. W tym celu opomiarowano silnik rejestrując w sposób ciągły bieżące wartości prądów i napięć występujących na obu uzwojeniach silnika tj, na uzwojeniu twornika i wzbudzenia. Rejestrację przeprowadzono przez trzymiesięczny okres eksploatacji pojazdu. Przebiegi rejestrowano przy wykorzystaniu czterokanałowego rejestratora Hioki MR8880-20 wyposażonego w dwie sondy prądowe LEM o zakresie pomiarowym 1000 A oraz dwa układy dzielników rezystancyjnych do pomiaru napięcia. Rejestracja odbywała się zasadniczo z rozdzielczością 100 ms, za wyjątkiem wybranych przebiegów, które zarejestrowano z rozdzielczością wyższą wynoszącą 1 ms. W celu zminimalizowania wpływu pracy elementów elektrycznych pojazdu na zarejestrowane wyniki, urządzenia pomiarowe zostały wpięte bezpośrednio w miejscu połączenia uzwojeń silnika z obwodem głównym pojazdu.
Authors
Additional information
- Category
- Inne
- Type
- ekspertyza
- Language
- polski
- Publication year
- 2015