Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Ekspertyza silnika trakcyjnego tramwaju Dűwag N8C pod kątem wyjaśnienia przyczyny występowania uszkodzeń tego typu silników

Celem badań było wykonanie ekspertyzy silnika trakcyjnego typu BGK, eksploatowanego w tramwaju Düwag N8C, pod kątem występowania uszkodzeń tych silników. W celu realizacji tego zadania przeprowadzono obserwowaną eksploatację w/w silnika w warunkach rzeczywistych. W tym celu opomiarowano silnik rejestrując w sposób ciągły bieżące wartości prądów i napięć występujących na obu uzwojeniach silnika tj, na uzwojeniu twornika i wzbudzenia. Rejestrację przeprowadzono przez trzymiesięczny okres eksploatacji pojazdu. Przebiegi rejestrowano przy wykorzystaniu czterokanałowego rejestratora Hioki MR8880-20 wyposażonego w dwie sondy prądowe LEM o zakresie pomiarowym 1000 A oraz dwa układy dzielników rezystancyjnych do pomiaru napięcia. Rejestracja odbywała się zasadniczo z rozdzielczością 100 ms, za wyjątkiem wybranych przebiegów, które zarejestrowano z rozdzielczością wyższą wynoszącą 1 ms. W celu zminimalizowania wpływu pracy elementów elektrycznych pojazdu na zarejestrowane wyniki, urządzenia pomiarowe zostały wpięte bezpośrednio w miejscu połączenia uzwojeń silnika z obwodem głównym pojazdu.

Autorzy