XX wiek wraz z rozwojem kultury masowej przyniósł gwałtowny wzrost znaczenia komunikacji marketingowej, która początkowo pełniła rolę głównie informacyjną, związaną z działaniami reklamowymi. Współcześnie można zauważyć zwiększone zainteresowanie specjalistów z dziedziny marketingu oddziaływaniem na człowieka poprzez przestrzeń, w której on przebywa. Podejmowanie działań marketingowych w ramach usług świadczonych przez jednostki medyczne jest zjawiskiem stosunkowo nowym. Badania przeprowadzone przez Philipa Kotlera wykazały, że jeszcze w latach 70. marketing stanowił zespół działań w niewielkim tylko zakresie związanym z opieką zdrowotną. Jednocześnie problematyka badawcza związana z poszukiwaniem związków, przyczyn, skutków i opisywaniem relacji pomiędzy architekturą, marketingiem i służbą zdrowia nie jest w wystarczający sposób reprezentowana w literaturze – czego przyczyn należy upatrywać w interdyscyplinarnym charakterze problematyki oraz obserwowanym obecnie szybkim rozwoju tej dziedziny. Celem artykułu jest wykazanie wpływu procesów komunikacji marketingowej na kreowanie współczesnej architektury obiektów służby zdrowia.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Language
- angielski
- Publication year
- 2015