Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

WPŁYW KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ NA KSZTAŁTOWANIE ARCHITEKTURY OBIEKTÓW SŁUŻBY ZDROWIA - THE EFFECT OF MARKETING COMMUNICATION ON SHAPING THE ARCHITECTURE OF HEALTHCARE FACILITIES

XX wiek wraz z rozwojem kultury masowej przyniósł gwałtowny wzrost znaczenia komunikacji marketingowej, która początkowo pełniła rolę głównie informacyjną, związaną z działaniami reklamowymi. Współcześnie można zauważyć zwiększone zainteresowanie specjalistów z dziedziny marketingu oddziaływaniem na człowieka poprzez przestrzeń, w której on przebywa. Podejmowanie działań marketingowych w ramach usług świadczonych przez jednostki medyczne jest zjawiskiem stosunkowo nowym. Badania przeprowadzone przez Philipa Kotlera wykazały, że jeszcze w latach 70. marketing stanowił zespół działań w niewielkim tylko zakresie związanym z opieką zdrowotną. Jednocześnie problematyka badawcza związana z poszukiwaniem związków, przyczyn, skutków i opisywaniem relacji pomiędzy architekturą, marketingiem i służbą zdrowia nie jest w wystarczający sposób reprezentowana w literaturze – czego przyczyn należy upatrywać w interdyscyplinarnym charakterze problematyki oraz obserwowanym obecnie szybkim rozwoju tej dziedziny. Celem artykułu jest wykazanie wpływu procesów komunikacji marketingowej na kreowanie współczesnej architektury obiektów służby zdrowia.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Publikacja monograficzna
Typ
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
Język
angielski
Rok wydania
2015

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "WPŁYW KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ NA KSZTAŁTOWANIE ARCHITEKTURY OBIEKTÓW SŁUŻBY ZDROWIA - THE EFFECT OF MARKETING COMMUNICATION ON SHAPING THE ARCHITECTURE OF HEALTHCARE FACILITIES" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie