Pracę poświęcono prezentacji najważniejszych właściwości elektrycznego układu napędowego z pięciofazowym silnikiem indukcyjnym klatkowym. Wskazano na zalety takiego napędu potwierdzając je wynikami symulacji i eksperymentów. Zaprezentowano pokazano prototyp pięciofazowego silnika indukcyjnego, przedstawiono jego charakterystyki statyczne w stanach pracy bezawaryjnej jak też przy uszkodzeniach faz uzwojenia stojana. Wykorzystując model symulacyjny polowy uzyskano charakterystyki mechaniczne, które porównane z pomiarami laboratoryjnymi prototypu silnika o mocy 5,5 kW. Zaprezentowano model matematyczny pięciofazowego silnika indukcyjnego klatkowego. Pokazano strukturę układu regulacji prędkości z wykorzystaniem zasady sterowania polowo zorientowanego i synchronizacji harmonicznych strumienia wirnika. Prawidłowe działanie układu regulacji potwierdzono wynikami testów laboratoryjnych.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2017