Pracę poświęcono prezentacji najważniejszych właściwości elektrycznego układu napędowego z pięciofazowym silnikiem indukcyjnym klatkowym. Wskazano na zalety takiego napędu potwierdzając je wynikami symulacji i eksperymentów. Zaprezentowano pokazano prototyp pięciofazowego silnika indukcyjnego, przedstawiono jego charakterystyki statyczne w stanach pracy bezawaryjnej jak też przy uszkodzeniach faz uzwojenia stojana. Wykorzystując model symulacyjny polowy uzyskano charakterystyki mechaniczne, które porównane z pomiarami laboratoryjnymi prototypu silnika o mocy 5,5 kW. Zaprezentowano model matematyczny pięciofazowego silnika indukcyjnego klatkowego. Pokazano strukturę układu regulacji prędkości z wykorzystaniem zasady sterowania polowo zorientowanego i synchronizacji harmonicznych strumienia wirnika. Prawidłowe działanie układu regulacji potwierdzono wynikami testów laboratoryjnych.
Autorzy
- prof. dr hab. inż. Jarosław Guziński link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Grzegorz Andrzej Kostro link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Patrick Strankowski link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Marcin Morawiec link otwiera się w nowej karcie ,
- Filip Wilczyński link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2017
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Właściwości napędowe pięciofazowego silnika indukcyjnego klatkowego" link otwiera się w nowej karcie