This paper addresses the problem of road safety regarding barrier placement as relative to the curb. A short summary of existing regulations is presented. Numerical simulations using the explicit finite element system Ls- Dyna are shown. In the analysis, variable distance between the barrier and the curb is assumed. The obtained result reveals that the distance has little impact on the working width of the barrier.
Authors
- prof. dr hab. inż. Krzysztof Wilde link open in new tab ,
- dr hab. inż. Kazimierz Jamroz link open in new tab ,
- dr inż. Dawid Bruski link open in new tab ,
- dr inż. Marcin Budzyński link open in new tab ,
- dr inż. Stanisław Burzyński link open in new tab ,
- prof. dr hab. inż. Jacek Chróścielewski link open in new tab ,
- prof. dr hab. inż. Wojciech Witkowski link open in new tab
Additional information
- DOI
- Digital Object Identifier link open in new tab 10.1515/ace-2017-0024
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- angielski
- Publication year
- 2017