This paper addresses the problem of road safety regarding barrier placement as relative to the curb. A short summary of existing regulations is presented. Numerical simulations using the explicit finite element system Ls- Dyna are shown. In the analysis, variable distance between the barrier and the curb is assumed. The obtained result reveals that the distance has little impact on the working width of the barrier.
Autorzy
- prof. dr hab. inż. Krzysztof Wilde link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Kazimierz Jamroz link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Dawid Bruski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Marcin Budzyński link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Stanisław Burzyński link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Jacek Chróścielewski link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Wojciech Witkowski link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.1515/ace-2017-0024
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2017