Mosty o konstrukcji gruntowo-powłokowej są atrakcyjne nie tylko ze względu na zalety technologiczne i niskie nakłady finansowe, ale także specyficzne walory architektoniczne. Wpływa na fakt, że obiekty tego typu są stosowane coraz częściej, zwłaszcza przy budowie dróg ekspresowych i autostrad. Wiadukt tego typu został również wzniesiony, między innymi, w ciągu drogi krajowej nr 16 Grudziądz – Olsztyn na obwodnicy Ostródy. Charakteryzuje się on unikalnym rozmiarem, niespotykanym dla tego typu konstrukcji. Teoretyczna rozpiętość wiaduktu wynosi prawie 26 m i wg wiedzy autorów jest to rekord w skali Europy. Z uwagi na ten fakt oraz dzięki zaangażowaniu projektanta obiektu Tadeusza Stefanowskiego we współpracy z Inwestorem – GDDKiA o. Olsztyn i wsparciu prof. Czesława Machelskiego we współpracy z ViaCon Sp. z o.o. (wykonawcy obiektu), jak również generalnego wykonawcy Budimex S.A. podstawowy zakres badań odbiorowych został uzupełniony o część rozszerzoną uwzględniającą między innymi powierzchniowy pomiar przemieszczeń 3D z wykorzystaniem skanera laserowego. Wyniki skanowania pozwoliły szczegółowo śledzić i dokumentować odpowiedź przestrzenną konstrukcji w trakcie obciążenia próbnego. W pracy zaprezentowano skrótowo wybrane wyniki przeprowadzonych badań.
Authors
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- polski
- Publication year
- 2017