W artykule przedstawiono badania nad wartościami modelu biznesu przedsiębiorstw wodociągowych w Polsce oraz przeprowadzono dyskusję nad ich postrzeganiem przez same przedsiębiorstwa. Wartości te w wielu aspektach postrzegane są w zbliżony sposób przez klientów. O ile jednak przedsiębiorstwa, jako istotne wartości postrzegały elementy związa-ne ze sprawnością i ciągłością procesu o tyle klienci kładli nacisk na sferę społeczną doty-czącą urbanizacji jak i środowiskową w zakresie dbałości o źródła wody. Wygenerowane na potrzeby niniejszego artykułu dwa modele zagranicznych przedsię-biorstw wodociągowych, z których jeden jest tożsamy z modelem występującym w Polsce. Porównanie wartości prezentowanych w obu modelach biznesu wykazały zauważalne różni-ce w sferze zarządczej przy zachowaniu tożsamych wartości w sferze emocjonalnej i zbliżo-nych wartości w sferze technicznej. Podjęta próba przedstawienia problemów związanych z modelami biznesu w przedsię-biorstwach wodociągowych przedstawia jedynie zarys ich postrzegania a dalsze badania po-winny prowadzić do określenia zależności i powiązań wartości występujących w różnych modelach biznesu.
Authors
- dr hab. inż. Tadeusz Falencikowski link open in new tab ,
- dr Paweł Chudziński
Additional information
- DOI
- Digital Object Identifier link open in new tab 10.19253/reme.2018.02.002
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2018
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Model biznesu przedsiębiorstwa wodociągowego" link open in new tab