W artykule przedstawiono badania nad wartościami modelu biznesu przedsiębiorstw wodociągowych w Polsce oraz przeprowadzono dyskusję nad ich postrzeganiem przez same przedsiębiorstwa. Wartości te w wielu aspektach postrzegane są w zbliżony sposób przez klientów. O ile jednak przedsiębiorstwa, jako istotne wartości postrzegały elementy związa-ne ze sprawnością i ciągłością procesu o tyle klienci kładli nacisk na sferę społeczną doty-czącą urbanizacji jak i środowiskową w zakresie dbałości o źródła wody. Wygenerowane na potrzeby niniejszego artykułu dwa modele zagranicznych przedsię-biorstw wodociągowych, z których jeden jest tożsamy z modelem występującym w Polsce. Porównanie wartości prezentowanych w obu modelach biznesu wykazały zauważalne różni-ce w sferze zarządczej przy zachowaniu tożsamych wartości w sferze emocjonalnej i zbliżo-nych wartości w sferze technicznej. Podjęta próba przedstawienia problemów związanych z modelami biznesu w przedsię-biorstwach wodociągowych przedstawia jedynie zarys ich postrzegania a dalsze badania po-winny prowadzić do określenia zależności i powiązań wartości występujących w różnych modelach biznesu.
Autorzy
- dr hab. inż. Tadeusz Falencikowski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr Paweł Chudziński
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.19253/reme.2018.02.002
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2018
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Model biznesu przedsiębiorstwa wodociągowego" link otwiera się w nowej karcie