Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Estakada E1 w ciągu obwodnicy Wałcza. Konsekwencje przyjętej technologii sprężenia

W referacie opisano przypadek liniowej i nieliniowej analizy sprężonego dźwigara mostowego. W czasie budowy zauważono zarysowania na spodniej stronie dźwigara. Były to miejscowe zjawiska zlokalizowane w okolicy połączeń technologicznych. Analiza liniowa modelu belkowego nie dostarczyła informacji o ryzyku zarysowania. Liniowa analiza modelu powłokowego ujawniła naprężenia większe niż wytrzymałość betonu przy rozciąganiu. Nieliniowa materiałowo analiza modelu powłokowego dostarczyła informacji o kształcie i zakresie rys. Studium przypadku pokazało że obliczenia prowadzone na modelu belkowym z dopuszczeniem naprężeń rozciągających powinny być zawsze prowadzone świadomie.

Authors

Additional information

Category
Aktywność konferencyjna
Type
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Language
polski
Publication year
2018

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Estakada E1 w ciągu obwodnicy Wałcza. Konsekwencje przyjętej technologii sprężenia" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab