Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Estakada E1 w ciągu obwodnicy Wałcza. Konsekwencje przyjętej technologii sprężenia

W referacie opisano przypadek liniowej i nieliniowej analizy sprężonego dźwigara mostowego. W czasie budowy zauważono zarysowania na spodniej stronie dźwigara. Były to miejscowe zjawiska zlokalizowane w okolicy połączeń technologicznych. Analiza liniowa modelu belkowego nie dostarczyła informacji o ryzyku zarysowania. Liniowa analiza modelu powłokowego ujawniła naprężenia większe niż wytrzymałość betonu przy rozciąganiu. Nieliniowa materiałowo analiza modelu powłokowego dostarczyła informacji o kształcie i zakresie rys. Studium przypadku pokazało że obliczenia prowadzone na modelu belkowym z dopuszczeniem naprężeń rozciągających powinny być zawsze prowadzone świadomie.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Aktywność konferencyjna
Typ
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Język
polski
Rok wydania
2018

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Estakada E1 w ciągu obwodnicy Wałcza. Konsekwencje przyjętej technologii sprężenia" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie