W ostatnich latach rzadko wykonuje się pale wiercone o bardzo dużych średnicach ze względu na: wymagany sprzęt, transport wydobytego urobku gruntowego, duże ilości stali zbrojeniowej. Konstrukcje inżynierskie na autostradzie A-1, na drodze ekspresowej S-7 i Obwodnicy Południowej Gdańska posadowiono na palach prefabrykowanych. Fundamenty największych mostów na autostradzie A-1 zbudowano na palach Vibro i Franki. W artykule zwrócono uwagę na pale w pełni przemieszczeniowe, charakteryzujące się dużą nośnością uzyskiwaną w krótkim czasie od wykonania i prostą technologią, które są stosowane w fundamentach obiektów drogowych. Spośród wszystkich, obecnie wykonywanych rodzajów pali, tę technologię można nazwać ekologiczną i ekonomiczną. Te aspekty mogą zmienić zakres zastosowania pali przemieszczeniowych w najbliższej przyszłości.
Authors
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- polski
- Publication year
- 2020