W pracy przedstawiono aktualizację parametrów na podstawie częstotliwości i postaci drgań własnych przy użyciu iteracyjnej procedury bazującej na macierzy wrażliwości z wykorzystaniem pomiarów rotacyjnych i translacyjnych stopni swobody. Zagadnienia zawarte w pracy koncertują się na aktualizacji parametrów modelu MES. W rozprawie zaproponowano 12 autorskich indeksów oraz autorskie definicje macierzy wag w 8 wariantach. Dokonano aktualizacji sztywności giętnych elementów modelu MES na podstawie sygnałów z różnej liczby czujników pomiarowych translacji i rotacji uzyskanych na podstawie danych numerycznych i danych podchodzących z badań eksperymentalnych. W pracy przedstawiono również badania rzeczywistych konstrukcji inżynierskich przy użyciu żyroskopów MEMS. Zaprezentowano wyniki badań in situ dla: kładki łukowej nad drogą S8, kładki nad trasą Ogińskiego w Bydgoszczy oraz wiaduktu Brańskiego w Koninie. Rozdział zakończony jest szczegółowymi wynikami badań przeprowadzonych na kładce nad ulicą Chwarznieńską w Gdyni. Na podstawie uzyskanych sygnałów przyspieszeń oraz prędkości kątowych przeprowadzono aktualizację parametrów kładki z dodatkowymi masami zlokalizowanym w wybranych elementach. Rozprawa zakończona jest podsumowaniem pracy oraz wskazaniem dalszych kierunków rozwoju zaprezentowanej tematyki, związanej z użyciem czujników żyroskopowych do celów diagnostyki nieniszczącej.
Authors
Additional information
- Category
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Type
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Language
- polski
- Publication year
- 2017