W literaturze przedmiotu brakuje jednoznacznych wskazań odnośnie decyzji o wyborze najbardziej odpowiedniego modelu projektowania usług, szczególnie w kontekście różnych uwarunkowań dla poszczególnych sektorów rynku. Opracowany algorytm umożliwia samodzielne rozwiązanie problemu doboru modelu wewnątrz organizacji, bez konieczności zatrudniania zewnętrznego specjalisty. Algorytm skierowany jest do organizacji w fazie przygotowawczej do projektowania usługi design-thinking. Realizacja zaproponowanych w ramach niego instrukcji zgodnie z określonymi parametrami, zakończy się skierowaniem do najbardziej optymalnego spośród licznych dostępnych modeli, który pozwoli uzyskać usługę uwzględniającą indywidualne uwarunkowania organizacji. Kolejne kroki algorytmu polegają na rozwiązywaniu powstałych sytuacji decyzyjnych, m.in. w zakresie wskazania i hierarchizacji determinant jakości uwzględniających specyfikę sektora danej firmy czy wyboru globalnego celu określającego oczekiwaną usługę. Synteza dużej ilości danych posiadanych przez organizacje w narzędzie o charakterze decyzyjnym była możliwa dzięki zastosowaniu procedury analizy systemowej. Logika rozmyta została wybrana jako podejście metodyczne do analizy porównawczej próby bardzo podobnych do siebie modeli design-thinking. Zastosowanie algorytmu generuje liczne korzyści ekonomiczne, w tym efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich firmy.
Authors
Additional information
- Category
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Type
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Language
- polski
- Publication year
- 2020