W literaturze przedmiotu brakuje jednoznacznych wskazań odnośnie decyzji o wyborze najbardziej odpowiedniego modelu projektowania usług, szczególnie w kontekście różnych uwarunkowań dla poszczególnych sektorów rynku. Opracowany algorytm umożliwia samodzielne rozwiązanie problemu doboru modelu wewnątrz organizacji, bez konieczności zatrudniania zewnętrznego specjalisty. Algorytm skierowany jest do organizacji w fazie przygotowawczej do projektowania usługi design-thinking. Realizacja zaproponowanych w ramach niego instrukcji zgodnie z określonymi parametrami, zakończy się skierowaniem do najbardziej optymalnego spośród licznych dostępnych modeli, który pozwoli uzyskać usługę uwzględniającą indywidualne uwarunkowania organizacji. Kolejne kroki algorytmu polegają na rozwiązywaniu powstałych sytuacji decyzyjnych, m.in. w zakresie wskazania i hierarchizacji determinant jakości uwzględniających specyfikę sektora danej firmy czy wyboru globalnego celu określającego oczekiwaną usługę. Synteza dużej ilości danych posiadanych przez organizacje w narzędzie o charakterze decyzyjnym była możliwa dzięki zastosowaniu procedury analizy systemowej. Logika rozmyta została wybrana jako podejście metodyczne do analizy porównawczej próby bardzo podobnych do siebie modeli design-thinking. Zastosowanie algorytmu generuje liczne korzyści ekonomiczne, w tym efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich firmy.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Typ
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2020
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Model systemu zarządzania usługami według metodologii design-thinking" link otwiera się w nowej karcie