Bezpieczeństwo statku zależy istotnie od jego procesu eksploatacji. Proces ten zamodelowano jako semi-Markowowski. Fazostany procesu eksploatacji wywołują zapotrzebowanie na użytkowanie określonych systemów statku. Podczas realizacji procesów użytkowania tych systemów mogą powstawać zdarzenia niezdatności elementów technicznych i antropijnych, co może powodować wypadki morskie, czyli niespodziewane zdarzenia, których konsekwencjami mogą być straty obarczające statek i jego otoczenie. Modelami relacji zdarzenia niezdatności-wypadki są drzewa niezdatności, a relacji wypadki-konsekwencje -drzewa zdarzeń. Model ma formę uniwersalną. Można za jego pomocą analizować bezpieczeństwo różnie zdefiniowanych systemów okrętowych, wypadków i wypadków morskich. Badania modelu przeprowadza się za pomocą symulacji Monte Carlo.
Authors
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- polski
- Publication year
- 2002
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Model bezpieczeństwa statku morskiego." link open in new tab