Bezpieczeństwo statku zależy istotnie od jego procesu eksploatacji. Proces ten zamodelowano jako semi-Markowowski. Fazostany procesu eksploatacji wywołują zapotrzebowanie na użytkowanie określonych systemów statku. Podczas realizacji procesów użytkowania tych systemów mogą powstawać zdarzenia niezdatności elementów technicznych i antropijnych, co może powodować wypadki morskie, czyli niespodziewane zdarzenia, których konsekwencjami mogą być straty obarczające statek i jego otoczenie. Modelami relacji zdarzenia niezdatności-wypadki są drzewa niezdatności, a relacji wypadki-konsekwencje -drzewa zdarzeń. Model ma formę uniwersalną. Można za jego pomocą analizować bezpieczeństwo różnie zdefiniowanych systemów okrętowych, wypadków i wypadków morskich. Badania modelu przeprowadza się za pomocą symulacji Monte Carlo.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2002
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Model bezpieczeństwa statku morskiego." link otwiera się w nowej karcie