Projektowanie i realizacja przeprawy leżącej w ciągu planowanej drogowej obwodnicy Płocka, stanowią jedno z najpoważniejszych zadań inżynierskich początku XXI wieku w Polsce. Most składa się z dwóch zasadniczych odcinków: 586 - metrowej części dojazdowej o konstrukcji belkowej oraz 615 - metrowej części głównej o konstrukcji podwieszonej, przebiegającej zasadniczo nad nurtem rzeki oraz wąskim prawobrzeżnym terenem zalewowym. Przęsło główne ma rekordową obecnie w Polsce rozpiętość 375 m. W artykule zaprezentowano wybrane problemy montażu przęseł mostu. Całość poparto dokumentacją fotograficzną z najważniejszych etapów realizacji.
Authors
- Maciej Hildebrandt,
- Andrzej Berger,
- Krzysztof Wąchalski link open in new tab ,
- Marek Sudak
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2005