Projektowanie i realizacja przeprawy leżącej w ciągu planowanej drogowej obwodnicy Płocka, stanowią jedno z najpoważniejszych zadań inżynierskich początku XXI wieku w Polsce. Most składa się z dwóch zasadniczych odcinków: 586 - metrowej części dojazdowej o konstrukcji belkowej oraz 615 - metrowej części głównej o konstrukcji podwieszonej, przebiegającej zasadniczo nad nurtem rzeki oraz wąskim prawobrzeżnym terenem zalewowym. Przęsło główne ma rekordową obecnie w Polsce rozpiętość 375 m. W artykule zaprezentowano wybrane problemy montażu przęseł mostu. Całość poparto dokumentacją fotograficzną z najważniejszych etapów realizacji.
Autorzy
- Maciej Hildebrandt,
- Andrzej Berger,
- Krzysztof Wąchalski link otwiera się w nowej karcie ,
- Marek Sudak
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2005
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Wybrane aspekty montażu przęseł mostu podwieszonego przez Wisłę w Płocku." link otwiera się w nowej karcie