Pierwszy kompleksowy podręcznik na świecie na poziomie akademickim dotyczący niezatapialności statku w ujęciu probabilistycznym, w którym za miarę bezpieczeństwa statku przyjmuje się prawdopodobieństwo przetrwania kolizji przez statek, zwane wskaźnikiem niezatapialności, względnie wskaźnikiem podziału grodziowego statku. Obejmuje zarówno zagadnienia teoretyczne jak i praktyczne, dając projektantom wykładnię stosowania obowiązujących od niedawna nowych probabilistycznych przepisów niezatapialności, zawartych w różnych instrumentach IMO. Omawia wyczerpująco, a zarazem przystępnie, podstawy teoretyczne obliczania wskaźnika niezatapialności, związane z dwoma mnożnikami pi (prawdopodobieństwo zatopienia przedziału) oraz si (prawdopodobieństwo przetrwania danego zatopienia). Wskazuje na różne niedociągnięcia w przepisach i podaje ich poprawne rozwiązania. Przedstawia nową metodę określania mnożnika si, zwaną metodą statycznej równoważności, opartą na mechanizmie przewracania się statku uszkodzonego, który był do niedawna nieznany.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- książka - monografia autorska/podręcznik w języku o zasięgu międzynarodowym
- Language
- angielski
- Publication year
- 2004
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Subdivision and damage stability of ships." link open in new tab