Pierwszy kompleksowy podręcznik na świecie na poziomie akademickim dotyczący niezatapialności statku w ujęciu probabilistycznym, w którym za miarę bezpieczeństwa statku przyjmuje się prawdopodobieństwo przetrwania kolizji przez statek, zwane wskaźnikiem niezatapialności, względnie wskaźnikiem podziału grodziowego statku. Obejmuje zarówno zagadnienia teoretyczne jak i praktyczne, dając projektantom wykładnię stosowania obowiązujących od niedawna nowych probabilistycznych przepisów niezatapialności, zawartych w różnych instrumentach IMO. Omawia wyczerpująco, a zarazem przystępnie, podstawy teoretyczne obliczania wskaźnika niezatapialności, związane z dwoma mnożnikami pi (prawdopodobieństwo zatopienia przedziału) oraz si (prawdopodobieństwo przetrwania danego zatopienia). Wskazuje na różne niedociągnięcia w przepisach i podaje ich poprawne rozwiązania. Przedstawia nową metodę określania mnożnika si, zwaną metodą statycznej równoważności, opartą na mechanizmie przewracania się statku uszkodzonego, który był do niedawna nieznany.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- książka - monografia autorska/podręcznik w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2004
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Subdivision and damage stability of ships." link otwiera się w nowej karcie