Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Model matematyczny przełączalnego silnika reluktancyjnego w układzie napędowym

Przedstawiono sposób modelowania i opracowany model matematyczny przełączalnego silnika reluktancyjnego w układzie napędowym wyprowadzony z metody energetycznej Lagrange'a. Dokonano odpowiedniego podziału przełączalnego silnika reluktancyjnego na elementy skupione, sformułowano funkcje stanu elementów zachowawczych i rozpraszających. Wyznaczono funkcję Lagrange'a i funkcję dyssypacji Rayleigha we współrzędnych uogólnionych oraz wyprowadzono układ równań różniczkowych modelu. Współczynniki równań będące indukcyjnościami własnymi i wzajemnymi, a zależne od położeń wirnika i od prądów fazowych, wyznaczono na podstawie wyników obliczeń silnika metodą elementów skończonych w programie Flux 2D. Zamieszczono wybrane wyniki modelowania układu napędowego z przełączalnym silnikiem reluktancyjnym MRV160.

Authors

Additional information

Category
Aktywność konferencyjna
Type
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Language
polski
Publication year
2005

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Model matematyczny przełączalnego silnika reluktancyjnego w układzie napędowym" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab