Przedstawiono sposób modelowania i opracowany model matematyczny przełączalnego silnika reluktancyjnego w układzie napędowym wyprowadzony z metody energetycznej Lagrange'a. Dokonano odpowiedniego podziału przełączalnego silnika reluktancyjnego na elementy skupione, sformułowano funkcje stanu elementów zachowawczych i rozpraszających. Wyznaczono funkcję Lagrange'a i funkcję dyssypacji Rayleigha we współrzędnych uogólnionych oraz wyprowadzono układ równań różniczkowych modelu. Współczynniki równań będące indukcyjnościami własnymi i wzajemnymi, a zależne od położeń wirnika i od prądów fazowych, wyznaczono na podstawie wyników obliczeń silnika metodą elementów skończonych w programie Flux 2D. Zamieszczono wybrane wyniki modelowania układu napędowego z przełączalnym silnikiem reluktancyjnym MRV160.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2005