Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Nośność zdeformowanych dźwigarów mostu drogowego przez rzekę Wisłę w Kiezmarku w świetle obliczeń numerycznych i badań In situ.

Po 30 latach eksploatacji, most drogowy przez rzekę Wisłę w Kiezmarku wymagał wzmocnienia, wynikającego z podniesienia klasy obciążenia. W trakcie prac nad modernizacją konstrukcji, stwierdzono ponad normowe deformacje środników we wszystkich dźwigarach przęseł mostu. Miały one charakter pierwotny i były wynikiem niedbałego wykonania konstrukcji. Oczywiste trudności związane z prostowaniem blisko 4 kilometrów środników, skłoniły autorów do poszukiwania innego rozwiązania. Powstało pytanie: czy i w jakim zakresie deformacje te będą miały wpływ na nośność mostu. W referacie przedstawiono rezultaty autorskich obliczeń MES nośności przęseł ze zdeformowanymi środnikami. Przeanalizowano wpływ wielkości deformacji na nośność i pokazano teoretyczny stan wytężenia w konstrukcji. Model konstrukcji został zweryfikowany podczas próbnego obciążenia tuż przed oddaniem mostu do eksploatacji w styczniu 2004r.

Authors

Additional information

Category
Aktywność konferencyjna
Type
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Language
polski
Publication year
2005

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Nośność zdeformowanych dźwigarów mostu drogowego przez rzekę Wisłę w Kiezmarku w świetle obliczeń numerycznych i badań In situ." link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab