Po 30 latach eksploatacji, most drogowy przez rzekę Wisłę w Kiezmarku wymagał wzmocnienia, wynikającego z podniesienia klasy obciążenia. W trakcie prac nad modernizacją konstrukcji, stwierdzono ponad normowe deformacje środników we wszystkich dźwigarach przęseł mostu. Miały one charakter pierwotny i były wynikiem niedbałego wykonania konstrukcji. Oczywiste trudności związane z prostowaniem blisko 4 kilometrów środników, skłoniły autorów do poszukiwania innego rozwiązania. Powstało pytanie: czy i w jakim zakresie deformacje te będą miały wpływ na nośność mostu. W referacie przedstawiono rezultaty autorskich obliczeń MES nośności przęseł ze zdeformowanymi środnikami. Przeanalizowano wpływ wielkości deformacji na nośność i pokazano teoretyczny stan wytężenia w konstrukcji. Model konstrukcji został zweryfikowany podczas próbnego obciążenia tuż przed oddaniem mostu do eksploatacji w styczniu 2004r.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2005