We wstępie przywołano konsyliencję, rozwój zrównoważony, krajobraz kulturowy, memetykę, technikę informacyjną i komunikacyjną, komunikację lekcyjną i kreatywność jako argumenty dalszych rozważań o wizji kulturalnej edukacji inżynierów oraz misji temu służącej, podjętej przez autora na Politechnice Gdańskiej w 1993 r. Jako przesłanki metodyczne omówiono slogany lekcyjne: ''otwieracz do oczu'', ''zwierciadło wartości'', ''skarbnica znaczeń'', ''harmonia wszystkiego''. Załączono ilustracje przedstawiające wynik projektu kreatywnego zrealizowanego przez autora podczas warsztatów ''6th Summer School on the Preservation of Cultural Heritage - Zamość 2003''. Wykazano przydatność tematyki zachowania dziedzictwa kulturowego w kontekście zrównoważonego rozwoju do humanizacji edukacji technicznej.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2006