We wstępie przywołano konsyliencję, rozwój zrównoważony, krajobraz kulturowy, memetykę, technikę informacyjną i komunikacyjną, komunikację lekcyjną i kreatywność jako argumenty dalszych rozważań o wizji kulturalnej edukacji inżynierów oraz misji temu służącej, podjętej przez autora na Politechnice Gdańskiej w 1993 r. Jako przesłanki metodyczne omówiono slogany lekcyjne: ''otwieracz do oczu'', ''zwierciadło wartości'', ''skarbnica znaczeń'', ''harmonia wszystkiego''. Załączono ilustracje przedstawiające wynik projektu kreatywnego zrealizowanego przez autora podczas warsztatów ''6th Summer School on the Preservation of Cultural Heritage - Zamość 2003''. Wykazano przydatność tematyki zachowania dziedzictwa kulturowego w kontekście zrównoważonego rozwoju do humanizacji edukacji technicznej.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2006